سیلکا    (سیستم یکپارچه لازمه کار)

سیلکا (سیستم یکپارچه لازمه کار)

(Integrated system required for work) Silka
سیلکا    (سیستم یکپارچه لازمه کار)

سیلکا (سیستم یکپارچه لازمه کار)

(Integrated system required for work) Silka

بررسی سیستم ترمز سالنهای مسافری - از نظر سوپاپهای سه قلو، سوپاپهای اضافی، EB3، تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش)


ترمز یکی از وسائل مهم و حیاتی در وسائط نقلیه ریلی می باشد همانطوریکه برای بحرکت درآوردن یک قطار یا هر وسیلة نقلیة ریلی دیگر نیاز به نیروی زیادی می باشد این نیرو در قطار باید به گونه ای عمل کند تا کوچکترین صدمه ای به وسائط نقلیه وارد نشود یا پیشرفت صنعت ریلی، ترمزها نیز پیشرفت در سطح بالایی داشته اند این تحقیق در مورد سیستم ترمز سالنهای مسافر
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 38
فرمت فایل doc
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
بررسی سیستم ترمز سالنهای مسافری - از نظر سوپاپهای سه قلو، سوپاپهای اضافی، EB3، تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش)

فروشنده فایل

کد کاربری 8044
کاربر

مقدمه

ترمز یکی از وسائل مهم و حیاتی در وسائط نقلیه ریلی می باشد.

همانطوریکه برای بحرکت درآوردن یک قطار یا هر وسیلة نقلیة ریلی دیگر نیاز به نیروی زیادی می باشد. این نیرو در قطار باید به گونه ای عمل کند تا کوچکترین صدمه ای به وسائط نقلیه وارد نشود یا پیشرفت صنعت ریلی، ترمزها نیز پیشرفت در سطح بالایی داشته اند.

این تحقیق در مورد سیستم ترمز سالنهای مسافری – از نظر سوپاپهای سه قلو، سوپاپهای اضافی، EB3 ،‌تبدیل فشار، MTZ-SH2 (ضد لغزش) – می باشد.

گردآورندگان:

حمیدا شهرکی

محمد احمدی

تعریف ترمز:

ترمز نیروی مقاومی است در خلاف جهت حرکت، که از آن به منظور تقلیل سرعت و یا توقف وسائط نقلیه استفاده می شود.

ترمز در قطار از نوع ترمز هوایی است که بوسیله لکوموتیو به قطار فرستاده می شود. یکی از تجهیزات مهم لکوموتیو که جهت تهویه هوای قطار می باشد کمپرسور نامیده می شود. که در مدلهای مختلف می باشد. در راه آهن جمهوری اسلامی ایران مدل WXO و WBO در لکوموتیوهای GM و مدل کمپرسور لکوموتیوهای WABCD – 3DCL,GE و مدل کمپرسور لکوموتیوهای آلستوم موجود در ایران WLNA9CE میباشد.

مخازن اصلی هوا:

در لکوموتیو این هوای فشرده تهیه شده توسط کمپرسور به مخازن اصلی فرستاده می شود و در آنجا ذخیره می شود. این مخازن در لکوموتیوهای مختلف حجم های مختلفی دارند.

در GM بصورت دومخزن به حجم 400 لیتر در طرفین لکوموتیو می باشد. (GT26CW)

در لکوموتیوهای GE نیز دو عدد بوده که یکی داخل موتور خانه زیر پروانه خنک کننده (عقب لکوموتیو ) و حجم حدود 600 لیتر و دیگری زیر شاسی لکوموتیو سمت لکوموتیوران قرار گرفته و دارای حجم 200 لیتر می باشد.

در لکوموتیوهای Alstom بصورت دو عدد مخزن با حجم 400 لیتر در طرفین لکوموتیو زیرشاسی می باشد. این مخزنها دارای شیرهای ورودی و خروجی بوده و جهت تخلیه آب موجود در مدار ترمز برای هر کدام شیر تخلیه بصورت دستی و اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

سیستم ذخیره هوا و انتقال به لوله اصلی لکوموتیو و قطار در لکوموتیوها:

در لکوموتیوهای GM هوا پس از رسیدن به فشار نهایی جهت ذخیره به مخزن اصلی شماره یک وارد می شود و پس از آن جهت ذخیره شدن وارد مخزن اصلی شماره 2 می گردد بین مخزن شماره 1 و 2 یک عدد سوپاپ 150 پوندی جهت کنترل هوای کمپرسور در نظر گرفته شده و در ورودی مخزن شماره 2 یک عدد شیر یک طرفه وجود دارد که هوا از مخزن شماره 2 به سوی مخزن شماره یک برگشت داده نمی شود پس از مخزن شماره 2 هوا جهت گرفته شدن آب روغن موجود در آن وارد قطره گیر و پس از آن جهت پایین آمدن نقطه انجماد و جلوگیری از یخ زدن در زمستان از الکل دادن عبور داده می شود و پس از عبور از الکل دان هوای 10 اتمسفری از دو مسیر تغذیه وارد دستگاه منظم کننده و موازنه می گردد و لکوموتیوران برای تنظیم آن از فلکه منظم کننده استفاده می کند و آن را با توجه به عقربه های سفید فشار سنج ها برای 5 اتمسفر تنظیم می کند و مرحله بعدی تنظیم توسط خود منظم کننده بطور خودکار انجام می شود و فشار خروجی منظم کننده 5 اتمسفر خواهد شد و پس از آن وارد مخزن موازنه و همچنین پشت پیستون دستگاه موازنه شده و پس از وارد آمدن فشار به پیستون موازنه سوپاپ ورود دستگاه موازنه باز و هوای 5 اتمسفری به لوله اصلی لکوموتیو و قطار هدایت می گردد و کلیه قسمتها با هوای 5 اتمسفری هواگیری می شود و در صورت بروز نشتی در قطار دستگاه موازنه مقدار آن را جبران می کند. از نظر تولید ذخیرة هوا و انتقال به لوله اصلی قطار لکوموتیوهای GE و ALSTOM تفاوت چندانی با لکوموتیوهای GM ندارد.

آشنایی به سیستمهای ترمز لکوموتیو و تجهیزات آن:

در لکوموتیوهای موجود در راه آهن صرفنظر از ترمزدستی، سه نوع سیستم ترمز از نظر هوایی و برقی وجود دارد.

1- ترمز دینامیک :‌بصورت برقی عمل می کند که جهت متعادل کردن سرعت بکار رفته و نمی‌توان آنرا به عنوان ترمز لکوموتیو یا قطار محاسبه نمود.

2- ترمز سه دنده:

این ترمز با هوای فشرده عمل نموده و به منظور ترمزگیری در لکوموتیوهایی است که به صورت منفرد یا چند واحد بدون قطار حمل می شود و سریعترین راه ترمز نمودن لکوموتیو می باشد که به نام ترمز مستقل معروف است و برخلاف ترمز اتوماتیک با لوله اصلی ارتباط ندارد ولی بطور غیرمستقیم سوپاپ تخلیه آن در ترمزگیری بوسیلة شش دنده وارد عمل می شود تغذیة آن نیز از هوای مخازن اصلی می باشد.

3- ترمز شش دنده یا ترمز قطار:

دستگاههای ترمز کابین راننده که فرمان ترمز از طریق آنها توسط لکوموتیوران صادر می شود در دیزلهای قدیمی نوع SL 6 و در دیزلهای جدید از نوع –L26 می باشد.

در ساختمان شش دنده نوع SL6 دو صفحه دایره شکل صیقلی تعبیه شده که یکی از آنها ثابت و دیگری متحرک و به دسته شیر مربوط می شود این صفحات دارای منافذ متعددی هستند که حالات مختلف شیر را برحسب موقعیت دستة شش دنده و نیز به کمک پیستون موازنه و مخزن موازنه انجام می دهند. حالات مختلف ترمز شش دنده نوع SL6 به شرح زیر می باشد:

حالت اول: هواگیری سریع «این حالت مسدود شده و استفاده نمی شود»

حالت دوم: هواگیری تدریجی یا آزاد کردن ترمز

حالت سوم: مهیا برای حرکت «این حالت را در شیرهای المانی کشش مضاعف می نامند»

حالت چهارم: خنثی یا قطع رابطه

حالت پنجم: ترمز تدریجی

حالت ششم: ترمز سریع

در دستگاه ترمز شش دنده از تعدادی سوپاپ تشکیل شده و دسته ترمز به محوری متصل است که روی آن بادامکهایی قرار دارد و با حرکت دسته شیر این بادامک ها به حرکت درآمده و هر کدام سوپاپ مقابل خود را برحسب وضعیت دسته شش دنده تحریک نموده و شش حالت مختلف زیر حاصل خواهد شد:

حالت اول: هواگیری تدریجی «آزاد کردن»

حالت دوم: ترمز تدریجی «حداقل ترمز»

حالت سوم: ترمز کامل «حداکثر ترمز»

حالت چهارم: لغو ترمز جریمه «قطع رابطه»

حالت پنجم: خنثی «خارج از سرویس»

حالت ششم: ترمز سریع

جهت ارتباط هوای لوله اصلی از دیزل به واگنها از لوله لاستیکی که در کلگی واگنها نصب گردیده استفاده می شود که از طریق ته پنجه به واگن بسته و ثابت می باشد و واگنها از طریق سرپنجه به هم وصل می شوند و در مقابل فشار هوا، سرما، گرما بسیار مقاوم می باشند. در واگنهای اکسپرس از دو نوع لولة هوا استفاده یکی مربوط به ترمز هوا یکی مربوط به هوای دربها که لوله مخصوص دربها با علامت + روی سرپنجه مشخص شده است و در حالت عادی به هیچ وجه اتصال لوله دربها به لوله ترمز امکان پذیر نیست.

شرح سیلندر ترمز:

ورود هوای فشرده شده به داخل سیلندر کورس پیستون را حرکت داده و اهرمها را به کار انداخته و نیرو را از خودکار به چرخها منتقل می کند و در داخل سیلندر دو فنر قرار دارد که یکی در رابطه با ترمز دستی می باشد که زمانیکه توسط ترمز دستی کورس پیستون سیلندر بیرون آمد و زمان باز شدن ترمز دستی این فنر وظیفة دارد کورس را به داخل سیلندر برگدارند و فنر دیگری در رابطه با ترمز هوا می باشد که پس از تخلیه ترمز باید پیستون را به داخل برگرداند.

انواع سوپاپ سه قلوهای موجود در راه آهن

انواع سوپاپ سه قلوها:

1- سوپاپ سه قلوی KE

2- سوپاپ سه قلوی روسی

3- سوپاپ سه قلوی HIK (هیلد براند کنور)

4- سوپاپ سه قلوی وستینگهاوس آمریکایی

5- سوپاپ سه قلوی وستینگهاوس انگلیسی

سوپاپ سه قلو KE :

یکی از جدیدترین و مهمترین نوع سوپاپ سه قلو موجود در راه آهن سوپاپ سه قلو KE میباشد که ساخت کارخانه کشور آلمان غربی بوده و از 246 قطعه فلزی، واشرهای لاستیکی و مقوائی تشکیل گردیده که عمر معمولی آنها شش سال می باشد که پس از پایان این مدت باید کلیه قطعات مذکور تعویض گردد و اخیراً کارخانه سازنده تغییراتی در قطعات داخلی این سوپاپها داده تا عمر قطعات آنها به ده سال افزایش یابد، قسمتهای سه قلو بشرح زیر می باشد.

1- شیر قطع و وصل که ارتباط هوای لوله اصلی سوپاپ سه قلو را برقرار می کند، در زمانیکه بسته باشد واگن بدون ترمز بوده و واگنهائی که دارای سوپاپ KE می باشد جهت تخلیه مخزن R باید شیر قطع و وصل را بسته تا هوای R تخلیه گردد.

2- اطاق A اساسی ترین کار در سوپاپ سه قلو بعهده اطاق A می باشد و نگهدارنده فشار داخل سیلندر بوده و چنانچه کوچکترین فراری هوا در قسمتهای A وجود داشته باشد باعث افت فشار ترمز می گردد.

3- اطاق انتقال، ‌جهت هماهنگی ترمز بین واگن ابتدا و انتها می باشد و فقط در زمان تدریجی مورد استفاده بوده و مقداری از هوای لوله اصلی را به خارج فرستاده تا کلیه قطار یکنواخت عمل ترمز را انجام دهد.

4- شیر باری، مسافری، چون این نوع سوپاپ سه قلو اکثراً در موارد باری و مسافری مورد استفاده قرار می گیرند، بهمین جهت شیر باری، مسافری که با تغییر دسته زمان ترمز واگن مورد نظر بدست می دهد استفاده می شود.

5- رگلاتور، وظیفه رگلاتور تعیین فشار حد نصاب در سیلندر ترمز و در نتیجه هوای سیلندر می باشد.

6- قسمت CV ،‌تبدیل کننده هوای R به CV و هدایت آن به رگلاتور جهت ارتباط هوای R به سیلندر ترمز می باشد.

7- قسمت مرکزی هوای لوله اصلی در این قسمت قرار دارد و با هوای A تعادل سوپاپ سه قلو را برقرار می کند و زمان ترمز با کسر شدن آن باعث باز شدن هوای R به CV میشود.

اتوماتیک:

هر سوپاپ سه قلوئی که هر روی آن کلمه SL باشد، یعنی سوپاپ تخلیه اطاق A آن اتوماتیک بوده و در زمان ترمز با یک ضربه به دو شاخه اطاق A تخلیه شده و در نتیجه ترمز بحالت آزاد برمیگردد.

بعضی از انواع سوپاپهای سه قلو و مشخصات آنها

1- KE1asL 2- KE1CSL 3- KEOasl 4- KEOcsl 5- KE2csl 6- KE2cslA

KE : نماینده سوپاپ اصلی کنور – O : سوپاپ رله یا سوپاپ تخلیه ندارد 1: سوپاپ رله دارد.

2- دارای سوپاپهای اضافی ازجمله سوپاپ تبدیل فشار یا سوپاپهای با بار خالی اتوماتیک می باشد.

:a فشار سیلندر ترمز 6/3 اتمسفر و زمان ترمز در حالت باری 40-30 ثانیه می باشد.

:c فشار سیلندر ترمز 8/3 اتمسفر و زمان ترمز در حالت باری 30-18 ثانیه می باشد.

Sl: سوپاپ تخلیه اطاق A بطور اتوماتیک عمل می کند.

مخازن هوا در واگنها:

چون ترمز هوای فشرده انجام می گیرد جهت این کار مخازنی در زیر واگن برای ذخیره نمودن هوا تعبیه گردیده و حجم آن نسبت به فشار ترمز در واگنها متفاوت می باشد. در واگنهائیکه دارای سوپاپ سه قلو HIK (هیلد براند) هستند از دو مخزن B , R استفاده می شود و حجم آن باید متناسب با سوپاپ سه قلو و سیلندر ترمز باشد. در واگنهائیکه دارای سوپاپ سه قلو KE می باشند فقط از یک مخزن R استفاده می شود و حجم مخزن R باید با سیلندر ترمز هماهنگ باشد و سوپاپ سه قلو از نظر هماهنگی نقشی ندارد.

اهرم بندی ترمز:

نیروی حاصل از سیلندر ترمز بوسیله اهرمهای تخت که در طرفین سیلندر ترمز و بطور افقی قرار گرفته است افزایش یافته و بوسیله اهرمهای کشش و خودکار به اهرم بندی بوژی منتقل میشود و اصولاً اهرمها وظایف ذیل را بعهده دارند:

1- ازدیاد نیرو

2- انتقال نیرو

3- تقسیم نیرو

4- تغییر جهت نیرو

اهرمهای عمودی سه سوراخه که بوسیله آویزهای کج روی شاسی مستقر شده است نیروی ترمز را به میله مثلث ها منتقل می نمایند و میله مثلثها این نیرو را بطور مساوی روی چرخها تقسیم می نمایند و انتقال این نیرو بطرف دیگر چرخ از طریق اهرمهای شترگلو یا میله های رابط انجام می شود. اهرم مستطیل شکل دیگری بنام سینی وظیفه دارد نیروی ترمز را به میله مثلثهای چرخ دیگر بوژی منتقل نماید، توضیح اینکه میله مثلثها بوسیله آویز به شاسی بوژی متصل شده و بازدیدکنندگان توجه داشته باشند که سائیدگی بوشها یا والیکهای مربوط به این آویزها و یا نداشتن اشپیل مناسب احتمالاً موجب خارج شدن آنها از محل خود و سقوط میلث مثلث و در نهایت خروج واگن از خط خواهد شد.

کلیه قطعات و اهرمهای ارتباطی بطور مفصلی به یکدیگر متصل شده و در هر مفصل از والیک، پولک، واشر و اشپیل استفاده شده است و همیشه باید بین والیک و سوراخ میله و اهرمها گریسکاری گردد. این عمل باعث کم شدن مقاومتها گردیده و در نتیجه نیروی مؤثر ترمز تا حداکثر میزان پیش بینی شده افزایش خواهد یافت.

خودکار ترمز:

برای ثابت نگه داشتن نیروی ترمز و همچنین ثابت نگه داشتن فاصله کفش و چرخ توسط منظم کننده A بکار می رود. دارای دو نوع می باشد که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع DA که قدیمیتر و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و نوع DRV که پیشرفته و بیشتر استفاده می شود در نوع DA برای تنظیم با کولیس و صفحه کولیس تنظیم می شود و DRV تنظیم آن بصورت خودکار می باشد.

دانلود پرسش نامه Just In Time

پرسش نامه Just In Time

فایل اصلی ZIP شده است پرسش نامه Just In Time ( برگرفته شده از پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت پژوهش مطالعه وضعیت فعلی انبارها وامکان سنجی برای حرکت به سوی Just In Time)) فایل اصلی پرسش نامه DOC حجم فایل 100 KB تعداد کل صفحات 5 صفحه

دانلود پرسش نامه Just In Time

Just In Time 
دانلود پرسش نامه  
دانلود پرسش نامه  Just In Time
دانلود پایان نامه ارشد مدیریت 
دانلود پروژه کارشناسی ارشد مدیریت 
دانلود پروژه فوق لیسانس  مدیریت 
دانلود پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت 
پژوهش و تحقیق 
پایایی و روایی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5

فایل اصلی ZIP شده است

پرسش نامه Just In Time  ( برگرفته شده از پژوهش  کارشناسی ارشد مدیریت   پژوهش مطالعه وضعیت فعلی انبارها وامکان سنجی برای حرکت به سوی Just In Time))

فایل اصلی پرسش نامه   :  DOC 

حجم فایل    :  100 KB 

تعداد کل صفحات :  5 صفحه

 

این فایل از دو پرسش نامه تشکیل شده است .

پرسش نامه  اول  به سوالاتی از کارکنان انبار ها می پردازد .

پرسش نامه  دو   به سوالاتی از سایر کارکنان در خصوص فرایندهایی انبار می پردازد .

که جواب سوالات تستی و در طیف لیکرت به شرح زیر می باشد :

1-خیلی زیاد£       2-زیاد £             3-تا حدودی£           4-کم£          5-خیلی‌کم£

 

دانلود پرسش نامه Just In Time

پکیج فوق ویژه و تضمین شده نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور


پکیج فوق العاده و فوق تضمین قبولی بی چون و چرا و شگفتی ساز حتی در زمان کوتاه شب امتحان که توسط مشاوران و کارشناسان فوق خبره طراح سوال آزمون های آی تی ارائه شده و مدعی هستند که با تهیه این پکیج در لیست قبولی آزمون جاری قرار خواهید گرفت و گرنه عینا کل مبلغ مرجوع میگردد توجه رشته عمومی به عنوان پیش فرض است دانلود آزمون و نمونه سوالات احراز صلاحیت م
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 43
فرمت فایل zip
حجم فایل 79377 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 222
پکیج فوق ویژه و تضمین شده نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تضمین 100درصد قبولی در هر رشته که تمایل دارید

فروشنده فایل

کد کاربری 4513
کاربر

پکیج فوق العاده و فوق تضمین قبولی بی چون و چرا و شگفتی ساز حتی در زمان کوتاه شب امتحان که توسط مشاوران و کارشناسان فوق خبره طراح سوال آزمون های آی تی ارائه شده و مدعی هستند که با تهیه این پکیج در لیست قبولی آزمون جاری قرار خواهید گرفت و گرنه عینا کل مبلغ مرجوع میگردد.


این پکیج شامل تمامی رشته های عمومی - مشاوره و مدیریت - شبکه و اینترنت - سخت افزار - نرم افزار می باشد.

آزمون مشاوران نظام صنفی 100 درصد قبولی با دریافت مجموعه آزمون نصر احراز صلاحیت رتبه3 (راهنما و مزایا )

مشاوره و آموزش نکات حیاتی و دقیقه نودی و تضمینی یک طراح سوال آی تی برای دیدن اسمتون در لیست قبولی آزمون جاری(آزمون احراز صلاحیت مشاوران نظام صنفی رایانه ای کشور) با تهیه این مجموعه برای هر رشته در صورت عدم پذیرش در آزمون کل وجه برگشت خواهد شد.

پکیج فوف ویژه و تضمین شده نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تضمین 100درصد قبولی در هر رشته که تمایل داشته باشید

در آزمون سال گذشته 100 درصد افرادی که از منابع ویژه ما استفاده کردند با رتبه ممتاز قبول شدند

پکیج فوق ویژه و تضمین شده نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تضمین 100درصد قبولی در هر رشته که شما بخواهید

پاسخنامه نسخه اول(مکمل نسخه دوم)آزمون مشاوران نظام صنفی 100 درصد قبولی با دریافت مجموعه آزمون نصر احراز صلاحیت رتبه3 (آزمون شبکه و اینترنت)

در آزمون سال گذشته 100 درصد افرادی که از منابع ویژه ما استفاده کردند با رتبه ممتاز قبول شدند.

و مفتخر هستیم که اطمینان خاطر نهایی رو به شما بدهیم و اعلام نماییم که تا زمان روئیت نام خود در لیست فبولی آزمون نصر با همه توان همراهتان بوده و خواهیم بود و با اعتماد به نفس اعلام سربلندی میکنیم و تا کنون حتی یک نفر نیست که با در اختیار داشتن منابع ما با سربلندی تمام به موفقیت نرسیده باشد و نخواهد بود انشاالله.

پاسخنامه آزمون مشاوران نظام صنفی 100 درصد قبولی با دریافت مجموعه آزمون نصر احراز صلاحیت رتبه3 (بخش شبکه ضمنا جهت خرید پاسخنامه سوالات به mastanehonline.ir مراجعه نمایید.) ...

نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب و پاسخنامه
مشاوران حقیقی نصر
آزمون مشاوران نصر کشور سال 1396
آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396
دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب
آزمون مشاوران رشته نرم افزار
رشته سخت افزار و زیرساخت آزمون مشاوران نصر
آزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه
رشته مدیریت و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور

نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب و پاسخنامه

مشاوران حقیقی نصر

آزمون مشاوران نصر کشور سال 1396

آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396

دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب

آزمون مشاوران رشته نرم افزاررشته سخت افزار و زیرساخت

آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه

رشته مدیریت و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور

آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته مشاوره و مدیریت

آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته عمومی

پکیج فوق العاده و فوق تضمین قبولی بی چون و چرا و شگفتی ساز حتی در زمان کوتاه شب امتحان که توسط مشاوران و کارشناسان فوق خبره طراح سوال آزمون های آی تی ارائه شده و مدعی هستند که با تهیه این پکیج در لیست قبولی آزمون جاری قرار خواهید گرفت و گرنه عینا کل مبلغ مرجوع میگردد.
توجه: رشته عمومی به عنوان پیش فرض است.

دانلود آزمون و نمونه سوالات احراز صلاحیت مشاوران حقیقی رتبه 3 سوم سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396 با منابع جدید سازمان نصر با جواب و پرسشنامه

پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی ‌فمی


پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی ‌فمی

دانلود پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی‌فمی، در قالب ppt و در 173 اسلاید، قابل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات173
حجم104 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیعلوم کشاورزی و منابع طبیعی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی ‌فمی، در قالب ppt و در 173 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

فصل اول:کلیات   

مقدمه

واژه ترویج

مفهوم ترویج

انواع آموزش

تفاوت آموزش ترویجی و آموزش رسمی

فلسفه آموزش های ترویجی

اهداف ترویج کشاورزی

اصول آموزش های ترویجی

نقش ترویج کشاورزی

زمینه فعالیتهای ترویجی

کارکردهای نظام ترویج

کارکرد ترویج

سیر تکاملی ترویج کشاورزی

ج- تاریخچه ترویج کشاورزی در ایران

 

فصل دوم: جایگاه ترویج در توسعه کشاورزی

مقدمه

اهداف اساسی ترویج کشاورزی

نیاز به ترویج

تأثیر عوامل گوناگون بر ترویج کشاورزی

عوامل بوم‌شناسی

عوامل اقتصادی

عوامل سیاسی

عوامل اجتماعی فرهنگی

عوامل زیرساخت

عوامل نهادی

 

فصل سوم: رهیافتهای گوناگون ترویج کشاورزی

مفهوم رهیافت

رهیافت ترویج کشاورزی عمومی

رهیافت آموزش و دیدار

رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی

اهداف رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی

مزایای رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی

معایب رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی

رهیافت پروژه

رهیافت توسعه نظام‌های زراعی

ویژگی‌های اساسی رهیافت توسعه نظام‌های زراعی

رهیافت تسهیم هزینه

رهیافت مؤسسه آموزشی

رهیافت سازمان کشاورزان

عوامل مؤثر بر ظهور و پیدایش سازمان‌های کشاورزان

سه نقش اساسی سازمان‌های کشاورزان

انواع سازمان‌های کشاورزان

فعالیت‌های تعهدشده توسط سازمان‌های کشاورزان

نقش سازمان‌های غیردولتی و ارتباط آنها با سازمان‌های کشاورزان

مشکلات سازمان‌های کشاورزان در جهان سوم

نیاز به تحولات در ساختار نظام ترویج

 

فصل چهارم: آشنایی با روشهای آموزش ترویجی

معیارهای گزینش روش ترویجی مناسب

روشهای آموزش انفرادی

ملاقات در خانه و مزرعه

دیدار ارباب رجوع از اداره ترویج

تماس‌های غیررسمی

کشاورز نمونه

روش ارتباط تلفنی

ارتباط از طریق نامه

رو‌ش‌های آموزش گروهی

نمایش های عملی

روز مزرعه

گردش صحرائی

برگزاری مسابقات

بحث‌های غیر رسمی

ایراد سخنرانی

روش حل مسأله

روش پرسش و پاسخ

سمینار

کارگاه

گروه بحث

روش شور همگانی

طوفان اندیشه

ایفای نقش

روش واحد کار یا پروژه

روش‌های ارتباط جمعی

 

فصل پنجم: سازمان و مدیریت منابع انسانی در ترویج کشاورزی

شرایط ویژه یک سازمان ترویج مناسب

مفهوم مدیریت

مهارت‌های مدیر

وظایف اصلی مدیریت

کارکردهای فرآیند مدیریت

مشکلات مدیریتی سازمان‌های ترویج کشاورزی

چالش‌های اساسی مدیریت ترویج کشاورزی

سیاست‌های مناسب در نظام ترویج کشاورزی

اصول اساسی در رهیافت مدیریت منابع انسانی

نظام تشویق کارکنان ترویج

کارگزینی یا تأمین نیروی انسانی در سازمان

انواع انگیزش

نقش‌های گوناگون مروجان کشاورزی

معیارهای انتخاب مروجان کشاورزی

نیازهای مهارتی مروج

نیازهای آموزشی مروجان

شیوه‌های تکامل حرفه‌ای مروجان

 

فصل ششم: طراحی، ارزشیابی و نظارت برنامههای ترویج کشاورزی

برنامه ترویجی

اصول برنامه‌ریزی ترویجی

ارزش‌ها و منافع نظام ترویج کشاورزی

ارزشیابی

اهمیّت ارزشیابی برنامه‌های ترویج کشاورزی

الگوی ارزشیابی

انواع ارزشیابی

مدل‌های اصلی برای ارزشیابی برنامه

نظارت

شاخص‌های نظارت

مقایسه نظارت و ارزشیابی

 

فصل هفتم: فنون نیازسنجی آموزشی و شناخت جامعه روستایی و عشایری

مقدمه

تجزیه و تحلیل وضعیت موجود و مفهوم نیاز

طبقه‌بندی نیازها

ویژگی های تعیین نیازهای آموزشی

اصول مهم در تعیین نیازهای آموزشی کشاورزان

روش‌های تعیین نیاز آموزشی

روشهای جمع‌آوری اطلاعات در نیازسنجی و شناخت جامعه روستایی و عشایری

قوم نگاری

فنون قوم نگاری

رهیافت‌های اساسی در قوم نگاری

 

فصل هشتم: آموزش‌های ترویجی برای زنان روستایی

برخورداری زنان از خدمات ترویجی در یک نگاه کلی

مشکلات و موانع خدمات رسانی ترویجی به زنان روستایی

عوامل مؤثر در بهبود خدمات رسانی ترویجی به زنان روستایی

روش‌ها و رهیافت‌های بکار گرفته شده در ارائه خدمات ترویجی به زنان روستایی (تجربه جهانی)

مشکلات بکارگیری مروجان زن

دلایل عدم توجه مروجان مرد به زنان روستایی

تماس گروه‌های زنان با مروج مرد

تربیت مروج خانه‌داری

تربیت مددکار ترویجی زن

تعریف مددکار

تعریف مددکار ترویجی زن

ویژگی‌های مطلوب برای انتخاب مددکاران ترویجی زن

مهمترین وظایف زنان مددکار ترویجی

انتخاب مددکار ترویجی زن نمونه

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی ‌فمی "  می باشد که در حجم 173 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود