سیلکا    (سیستم یکپارچه لازمه کار)

سیلکا (سیستم یکپارچه لازمه کار)

(Integrated system required for work) Silka
سیلکا    (سیستم یکپارچه لازمه کار)

سیلکا (سیستم یکپارچه لازمه کار)

(Integrated system required for work) Silka

پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی


پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی

به عبارت دیگر ، حسابداری دلتی عبارت است از کلیه فعالیت های مربط به تجزیه و تحلیل ، ثبت ، طبقه بندی ، تلخیص ، گزارش دهی و تفسیر فعالیت های سازمان های دولتی که با در نظر گرفتن اولویت قوانین و مقررات مالی دولتی بر اصول پذیرفته شد حسابداری انجام می شود

دانلود پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی

حسابداری حسابداری دولتی برنامه ریزی تصمیم گیری عملیات
گزارش استهلاک دارایی ثابت استهلاک صورت های مالی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 453 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 241

مقدمه

طبق قانون اساسی همه کشورها وظیفه اداره امور اقتصادی ، دفاعی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی به عهده دولت محول گردیده است ، در قانون اساسی ایران نیز دولت مکلف به انجام وظایف مذکور می باشد و برای اداره امور کشور اقدام به تشکیل سازمان های دولتی با توجه به نوع فعالیت شان به دو گروه زیر تقسیم می شوند :

الف – سازمان های مجری فعالیت های دولتی ( سازمان های غیر انتفاعی دولتی ) : این سازمان ها برای تحصیل سود ایجاد نشده اند و جهت افزایش رفاه اجتماعی افراد جامعه ومردم تاسیس گردیده اند و برا ی اجرای برنامه های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی دولت تاسیس می شوند و به 2 دسته ذیل طبقه بندی می گردند

     دسته اول – وزارتخانه ها :واحدهای سازمانی مشخصی هستند که به موجب قانون به این عنوان شناخته شده یا بشود ( ماده 2 قانون محاسبات عمومی ) به عنوان مثال : وزارت آموزش و پرورش ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری .

     دسته دوم – موسسات دولتی : واحدهای سازمانی مشخصی است که به موجب قانون ایجاد و زیر نظر یکی از قوای سه گانه اداره می شود و عنوان وزارتخانه نداشته باشد ( ماده 3 قانون محاسبات عمومی ) برای مثال  : نهاد ریاست  جمهوری ، سازمان جنگلها و منابع طبیعی و دیوان محاسبات کشور .

ب – سازمان های مجری فعالیت های از نوع بازرگانی : ( سازمان های انتفاعی وابسته به دولت ) : این سازمان ها در راستای تحقق اهداف و انجام مسئولیت های قانونی خود تشکیل شده اند و در مواردیکه قانون اجازه می دهد بهای کالا و خدماتی را که به مردم ارائه می دهند ازآنان دریافت می نمایند ، بنابراین  سازمان های مجری فعالیت های بازرگانی دولت به سازمان های اطلا ق می گردد که علاوه بر آنکه هزینه های تولید کالا و خدمات را از محل درآمدهای خود تامین می کند مبلغی سود نیز برای دولت تحصیل می کنند . شرکت های دولتی شرکت های دولتی از سازمان های بازرگانی وابسته به دولت می باشند و مطابق با ماده 3 قانون محاسبات عمومی شرکت دولتی واحد سازمانی مشخصی است که به موجب قانون  تشکیل شده باشد و بیش از 50 درصد سرمایه آن  متعلق  به دولت  باشد  مانند : شرکت فولاد ایران ، سازمان های منطقه ای آب و برق

 

تفاوت سازمان های بازرگانی با سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

1-ماهیت و هدف : هدف اصلی تشکیل سازمان های بازرگانی عموماٌ سود است در حالیکه  سازمان های دولتی بنابر ضرورت های اجتماعی و قانونی تاسیس می شوند و سود نمی تواند انگیزه ای برای تشکیل آنها باشند .

2- تفاوت در مالکیت : مالکیت سازمان های دولتی عمومی است و مالکان و سهامداران آن همه مردم کشور و دولت می باشند و مالکیت فردی یا به صورت سهام قابل خرید و فروش وجود ندارد .

3 – تفاوت در نحوه تامین منابع مالی : در سازمان های دولتی منابع مالی از طریق وصول مالیات ها و سایر درآمدهای مرتبط با انحصارات و مالکیت دولت و فروش منابع ملی که متعلق به همه آحاد جامعه است تامین می شود و لیکن در موسسات بازرگانی منابع مالی از طریق سهامداران خصوصی تامین می شود .

4 – ارتباط بین درآمدها و هزینه ها : در سازمان های دولتی هزینه ها با در آمد ها مرتبط نیستند بلکه هزینه ها در حدود اعتبارات مصوب تخصیص می یابند ، در حالیکه در موسسات بازرگانی هزینه ها در ارتباط با درآمدها ایجاد می شوند و میزان هزینه و سرمایه گذاری به میزان بازدهی و سود آوری بستگی دارد .

5 – تفاوت در هدف از وصول درآمدها : هدف از وصول درآمدهایی نظیر مالیات بیشتر توسط دولت ، تمرکز ثروت نیست بلکه هدف توزیع عادلانه ثروت و تقویت بنیه مالی دولت برای خدمت بیشتر به جامعه  است .

 

دانلود پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی

مبانی نظری و پیشینه نقش دولت در اقتصاد


مبانی نظری و پیشینه نقش دولت در اقتصاد

مبانی نظری و پیشینه نقش دولت در اقتصاد

دانلود مبانی نظری و پیشینه نقش دولت در اقتصاد

مبانی نظری و پیشینه نقش دولت در اقتصاد
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه. 10

2-1نظریات مکاتب اقتصادی در مورد نقش دولت در اقتصاد. 12

2-1-1 مکتب کلاسیک... 12

2-1-2 مکتب کینزی.. 12

2-1-3 مکتب پولیون. 13

2-1-4 مکتب کلاسیک­ های جدید. 14

2-1-5 مکتب کینزین­ های جدید. 14

2-2 مبانی نظری رشد اقتصادی.. 16

2-2-1 الگوی هارود. 16

الف- معادلۀ هارود به عنوان یک امر بدیهی.. 17

ب - معادله هارود به عنوان راه رشد تعادلی.. 18

2-2-2 الگوی دومار 18

2-2-3 الگوی رشد نئوکلاسیک... 19

2-2-4 تئوری­ های رشد درون زا 23

الف- مدل رشدAK.. 24

ب- مدل­ هاى درون زاى مبتنى بر تحقیق و توسعه. 26

دانلود مبانی نظری و پیشینه نقش دولت در اقتصاد

مبانی نظری و پیشینه سایت ها و خبرگزاری های غیر دولتی و حاکمیت


مبانی نظری و پیشینه سایت ها و خبرگزاری های غیر دولتی و حاکمیت

مبانی نظری و پیشینه سایت ها و خبرگزاری های غیر دولتی و حاکمیت

دانلود مبانی نظری و پیشینه سایت ها و خبرگزاری های غیر دولتی و حاکمیت

مبانی نظری و پیشینه سایت ها و خبرگزاری های غیر دولتی و حاکمیت
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 150 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

دیپلماسی رسانه ای[1]

در آغاز هزاره سوم «دیپلماسی رسانه‌ای» به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی پدیدار شده است و بخش قابل توجهی از دیپلماسی عمومی کشورهای قدرتمند جهانی را به خود اختصاص داده است. هم اینک تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات، گستره دیپلماسی و سیاست خارجی را به تحریریه روزنامه‌ها، شبکه‌های اینترنتی، تلویزیون‌ها و رادیوهای جهانی کشانده‌اند. این همان عاملی است که در عصر جامعه اطلاعاتی، فضای روابط متعامل دیپلمات‌ها و رسانه‌ها را الزامی ساخته است. فضایی که در آن، پیشبرد سیاست خارجی و دیپلماسی بیش از پیش به میزان تاثیرگذاری تاکتیک‌های خبری و رسانه‌ای وابسته شده است. چنان‌که هر قدر این تاکتیک‌ها و پوشش خبری پر قدرت‌تر و تاثیر گذارتر طراحی و منتشر شوند، چرخ‌های سیاست خارجی روان‌تر می‌چرخد ( خرازی ، 1387: 7).

رشد سریع تکنولوژی‌های ارتباطی اعم از انواع تلویزیون‌های ماهواره‌ای و کابلی، فیبرنوری، بی‌سیم و ناتوانی دستگاه‌های رسمی دیپلماسی در رقابت با رسانه‌ها، دولت‌ها را با این حقیقت رو به رو کرده که شکل نوینی از دیپلماسی با استفاده از رسانه‌های ارتباط جمعی وارد عرصه معادلات بین‌المللی شده است و رسانه‌ها پدیده‌ای هستند، که به خوبی می‌توان از آن‌ها به عنوان عنصری استراتژیک و تعیین‌کننده یاد کرد. اصطلاح دیپلماسی رسانه‌ای از بدو تولد با ابهامات و پیچیدگی‌های فراوانی رو به رو و تعاریفی که توسط محققین بیان می‌شدند حاوی فاصله زیاد برداشتها از این عبارت بودند. این ابهامات را می‌توان در دو محور دنبال کرد: اول تأثیر رسانه‌ها بر دیپلماسی که حوزه بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود. دوم کارکرد دیپلماتیک رسانه‌ها که تا حدودی حرفه‌ای تر و تخصصی‌تر به موضوع پرداخته است. در مجموع می‌توان گفت دیپلماسی رسانه‌ای «عبارت است از استفاده از رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف دیپلماتیک، تأمین منافع، تکمیل و ارتقای سیاست خارجی ( اسماعیلی، 1388).

دیپلماسی رسانه‌ای شامل: استفاده از رسانه‌ها توسط رهبران به منظور بیان منافع خود در مذاکرات، اعتمادسازی و بسیج عمومی از توافقات می‌شود. دیپلماسی رسانه‌ای از طریق فعالیت‌های متعدد در رسانه‌های عادی و ویژه پیگیری می‌شود، که این فعالیت‌ها شامل کنفرانس‌های مطبوعاتی، مصاحبه‌ها، دیدار سران حکومت‌ها و میانجی‌گران در کشورهای رقیب و رویدادهای رسانه‌ای بر انگیزاننده است که برای گشودن عصر جدید در روابط متقابل سازماندهی می‌شود. بسیاری از دولتمردان و سیاستمداران از فن‌آوری رسانه‌ای و دیپلماسی رسانه‌ای برای پیشبرد اهداف کشور خود به طور مستمر و گسترده بهره می‌گیرند و با راه‌اندازی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها سیاست‌های غلط و یا درست خود را به مخاطبان القاء می‌کنند. دیپلماسی رسانه‌ای به عنوان مهارتی جدید در روابط بین‌الملل می‌تواند بسیاری از شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی‌های رقبا را خنثی و راه رسیدن به اهداف دولتمردان در سیاست خارجی را هموار نماید. زیرا در گستره سیاست خارجی بخصوص با کشورهای غربی که همواره اخلاق سیاسی از نوع ارزش الهی در روابط بین دولت‌های آنان معنا ندارد، تدوین استراتژی دیپلماسی رسانه‌ای از ضروریات است.

اخلاق و سیاست ماکیاولی، هم در رسانه‌ها هم در دیپلماسی دولت‌های هژمونی‌گرا دیده شده است، نگاه و عملکرد آنان براساس نظریه مکتب اصالت نفع استوار می‌باشد، در واقع از طریق رسانه‌ها و دیپلماسی رسانه‌ای به دنبال تأمین منافع قدرتمندان و صاحبان کارتل‌ها و تراست‌ها هستند. آنچه که در دیپلماسی رسانه‌های غربی مهم نمی‌باشد، ارزش‌های دینی و اخلاق در سیاست است.

اگر دیپلماسی رسانه‌ای بر پایه اخلاق و ارزش‌های الهی استوار گردد به طور حتم و یقین در نهاد هر انسان آزاده و با وجدان تأثیر بسزایی خواهد گذاشت و مانند خورشیدی تابناک بر جملگی مخاطبان خواهد درخشید.


[1] .media diplomacy

دانلود مبانی نظری و پیشینه سایت ها و خبرگزاری های غیر دولتی و حاکمیت

سوالات دولت الکترونیک


سوالات دولت الکترونیک

سوالات دولت الکترونیک

دانلود سوالات دولت الکترونیک

سوالات دولت الکترونیک
دانلود سوالات دولت الکترونیک
خرید سوالات دولت الکترونیک
الکترونیک
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل zip
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

این پکیج شامل سوالات دولت الکترونیک هستش که بسیار کار آمد و خوب هستش با خرید این پکیج اطلاعات ارزشمندی به دست میارید در زمینه الکترونیک

دانلود سوالات دولت الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه رابطه دولت و جامعه مدنی


مبانی نظری و پیشینه رابطه دولت و جامعه مدنی

مبانی نظری و پیشینه رابطه دولت و جامعه مدنی

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه دولت و جامعه مدنی

مبانی نظری و پیشینه رابطه دولت و جامعه مدنی
دسته بندی علوم سیاسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه................................................................................... 15

گفتار نخست: تعریف مفاهیم اصلی...................................... 16

الف) جامعه مدنی............................................................... 16

ب) نهادهای مدنی.................................................................... 18

ج)  ساختار حکومت یا قدرت سیاسی................................ 20

1 - ساختارقدرت دولت در جامعه سنتی..................................... 20

2-ساختار قدرت دولت در جامعه پیشرفته صنعتی.................. 21

گفتار دوم:رابطه بین ساخت حکومت و جامعه مدنی................... 22

1- حکومتهای دموکراتیک......................................................... 22

2-حکومت های اقتدارگرا............................................................. 26

3- حکومت های تمامیت خواه................................................. 28

علایم تشخیص یک حکومت توتالیتر......................................... 29

گفتار سوم) تمایز جامعه مدنی و جامعه سیاسی.................... 30

گفتار چهارم) ویژگی های جامعه مدنی......................... 34

گفتار پنجم) کار ویژه های جامعه مدنی....................................... 36

گفتار ششم) الزامات و پیش شرایط سیاسی، اقتصادی برای عملکرد موفقیت‌آمیز جامعه‌مدنی. 39

الف)پیش شرایط سیاسی اجتماعی فرهنگی جامعه مدنی ............ 39

1-شرایط سیاسی................................................................. 40

2-شرایط اقتصادی............................................................ 42

3- شرایط فرهنگی.................................................................. 43

4- شرایط اجتماعی................................................................... 44

الف. شرایط فکری.................................................................. 44

ب. شرایط روانشناختی........................................................ 45

گفتار هفتم) طرح اجمالی دو الگوی رابطه دولت و جامعه مدنی و نهادهای مدنی در چارچوب نظریه سیستمی 47

الف) الگوی غیرتعاملی و بی اعتمادی بین دولت و جامعه مدنی... 48

ب) الگوی تعاملی و همکاری جویانه................................. 49

ج) تحلیل نظری رابطه تعاملی و همکاری جویانه بین دولت و نهادهای مدنی در چهارچوب مدل سیستمی     50

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه دولت و جامعه مدنی